sobota, 17 września 2011

Dyniowe risotto z chipsami.


Pomysł na to danie zaczerpnęłam z wrześniowego wydania magazynu kuchnia.
Oryginalny przepis wzbogaciłam o czosnek, szałwię i parmezan. Wywar z obierek dyni zamieniłam na  bulion warzywny.


CHIPSY
100 g dyni pokrojonej w cienkie plasterki
sól 
oliwa

Piekarnik nastawić na 130 stopni C, dynię rozłożyć na blaszce, lekko posmarować oliwą i posolić. Suszyć w piekarniku przez 35 min.

RISOTTO
300 g dyni (pokrojonej w kostkę) 
200 g ryżu do risotto (ja użyłam odmiany arborio)
pół kieliszka wina białego, wytrawnego
1 cebula
1 litr bulionu warzywnego
kilka listków szałwii
parmezan do posypania
2 łyżki sera koziego (kremowego)
niewielka garść rozdrobnionych orzechów włoskich
oliwa

Na patelni zeszklić cebulę, wsypać ryż i chwilę smażyć (ok. 1 min). Do ryżu wlać wino i gotować aż całe wino odparuje. Wlać chochelkę bulionu, który należy dolewać porcjami, gdy wcześniejsza porcja się wchłonie. Całość, do momentu aż ryż będzie gotowy zajmie ok. 18-20 min.
W międzyczasie  na patelni rozgrzać oliwę dodać listki szałwii, czosnek i pokrojoną w kostkę dynię. Całość posypać szczyptą soli i smażyć około 8 minut. Patelnie zdjąć z ognia i odłożyć na bok. 
Gdy do końca gotowania ryżu zostanie 6 min. wrzucamy przesmażoną dynię z szałwią i czosnkiem, wlewamy chochlę bulionu i gotujemy całość.
Gdy ryż będzie kremowy, ale nie rozgotowany dodajemy ser kozi i orzechy. Posypujemy parmezanem i zostawiamy pod przykryciem 2 min.
Przed podaniem dekorujemy dyniowymi chipsami.

Smacznego :)


W oczekiwaniu na obiad....


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz