sobota, 15 października 2011

Mocno czekoladowe muffiny bananowo-pomarańczowe

Dzisiaj szukając po szufladach czegoś co osłodzi mi życie, niczego nie udało mi się znaleźć. Jedyne co znalazłam to gorzka czekolada, dojrzałe banany i pomarańcza.
Miałam ochotę na coś mocno czekoladowego i ciepłego, czegoś co dopełniłoby moją popołudniową kawkę z mlekiem :) Postawiłam na muffiny, ponieważ w mgnieniu oka mogłam mieć efekt w postaci osładzacza popołudniowego :) Wyszły pyszne, takie jak chciałam ekstremalnie czekoladowe, ale nie za słodkie, dodatek bananów sprawił, że są mięciutkie i wilgotne a aromat pomarańczy idealnie dopełnia smak czekolady. Najlepiej wcinać je jeszcze ciepłe, później polecam podgrzewać przed jedzeniem np. w piekarniku, albo mikrofalówce.




Mocno czekoladowe muffiny bananowo-pomarańczowe
/przepis na 12 muffinek/

2 bardzo dojrzałe banany
otarta skórka z pomarańczy
sok z połówki pomarańczy
50 g roztopionego masła
70 g gorzkiej czekolady
2 jajka
110 g cukru trzcinowego
225 g mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 kopiaste łyżki kakao

Rozgrzać piekarnik do 200 stopni C.
Rozgnieść widelcem banany, dodać roztopione masło, jajka, cukier, dobrze wymieszać nadal rozgniatając banany. Czekoladę rozpuścić w mikrofalówce, albo kąpieli wodnej, gdy trochę przestygnie dodać sok z pomarańczy, ze skórką. Całość dodać do mokrych składników.
W osobnym naczyniu przesiać mąkę, proszek i kakao. Do miski z mokrymi składnikami wrzucić suche, wymieszać lekko ucierając.
Łyżką przekładać do foremki wyłożonej papilotkami, piec 15-20 min. w nagrzanym piekarniku.

Smacznego!


1 komentarz:

  1. Muffinki lubię właśnie za szybkość ich wykonania. Takie czekoladowe z bananem musiały być pyszne;)

    OdpowiedzUsuń