wtorek, 10 stycznia 2012

Jabłka na patyku w solonym karmelu.

Wieczorna chwila zapomnienia...
nic więcej nie potrzeba ;)

Jabłka w solonym karmelu:
/porcja dla 2 osób/

2 średnie jabłka
3 łyżki cukru trzcinowego
2 płaskie łyżki miodu płynnego
1 łyżka mleka skondensowanego light
1/2 łyżki masła
sól /według gustu-ja dałam 1 płaską łyżeczkę/
patyczki do nabicia jabłek

Jabłka należy dokładnie umyć i przelać wrzątkiem, aby pozbyć się wosku na skórce /karmel będzie lepiej przylegał/.
W niewielkim rondelku na malutkim ogniu stopić cukier z miodem, gdy cukier się rozpuści dodać masło oraz sól i dokładnie wymieszać. Wlać mleko i gotować na najmniejszym ogniu kilka min., do momentu aż osiągniemy satysfakcjonującą gęstość ;) /ok. 2 min/.
Jabłka nabić na patyki, obtoczyć w gotowym karmelu póki jest gorący /należy się uwijać-bo szybko zastyga ;)/, ułożyć na papierze do pieczenia i dać im trochę ostygnąć.

Smacznego!



14 komentarzy:

  1. Są prześliczne,cudoooowne! Zazdroszczę Ci ich! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmm słodka jabłuszkowa rozkosz.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudo! Nigdy takich nie jadłam, a kuszą straszliwie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaskakujący przepis, aż chce się lecieć do kuchni z samego rana!!! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. mniam! :)
    już mi się ten karmel rozpływa w myślach...

    OdpowiedzUsuń
  6. są super! robiłam podobne i bardzo nam smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jak już na fb pisałam, jestem ciekawa smaku!

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają pięknie. Bardzo fotogeniczne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. O tak!
    Absolutnie wystarczająca rozkosz.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ślicznie wyglądają. Chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń